Uczestnictwo w targach branżowych to świetny sposób na rozpowszechnienie swojej marki, a także nawiązanie kontaktów biznesowych. Aby pozyskać klientów, należy jednak pomyśleć o tym, w jaki sposób przygotować stoisko, by przyciągało uwagę potencjalnych kontrahentów. Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę podczas jego budowy? Podpowiadamy.
Rodzaj stoiska
Pierwszym kryterium, które należy wziąć pod uwagę, przygotowując swoje stoisko targowe, jest miejsce jakie otrzymaliśmy od organizatora. Ważny jest jego kształt, a także położenie, ponieważ będą one determinowały rodzaj punktu. Wśród najpopularniejszych wyróżnia się wyspowe, czyli wolnostojące, a także półwyspowe, gdzie jedna ściana stanowi tło dla osób, które obsługują ekspozycję.
Wyróżnia się także położenie narożne. W tym przypadku personel znajduje się w rogu, a potencjalni klienci mogą oglądać wystawę z dwóch stron. Z kolei pasażowe położenie udostępnia nam tylko jedną ścianę na której można zaprezentować swoją ofertę.
Zabudowa modułowa czy indywidualna?
Kolejną decyzją, którą trzeba wziąć pod uwagę podczas przygotowania stoiska firmowego, jest wybór między zabudową indywidualną, modułową, oraz ścianką reklamową. Wszystkie te rozwiązania znajdziemy na https://exposystemy.pl. W przypadku modułowych stoisk targowych firma zgodnie z naszym zamówieniem dostarcza nam gotowe elementy, które można dowolnie łączyć.
Stoiska indywidualne należą do droższego typu zabudowy targowej, jednak korzystają z nich najbardziej wymagający przedsiębiorcy, ponieważ w tym przypadku ich wielkość czy postać jest praktycznie nieograniczona.
Jakie elementy powinno posiadać stoisko targowe?
Poszczególne elementy, które powinno posiadać stoisko targowe, uzależnione są od naszych indywidualnych preferencji, a także specyfiki branży oraz samego wydarzenia. Wśród nich można wymienić na przykład półki i przeszklone gabloty, które pozwalają na zaprezentowanie swoich towarów w ciekawy i przejrzysty sposób.
Praktycznie każde stoisko posiada również ladę. W tym przypadku warto przemyśleć jej kształt, a także wysokość. Powinna być ona uzależniona od tego czy klientów będziemy przyjmować w pozycji siedzącej, czy też stojącej. Jeżeli na takim evencie na miejscu będziemy oferowali swoim przyszłym kontrahentom możliwość podpisania umowy lub dokonanie zakupu towarów, wówczas warto dodatkowo przy stoisku umieścić stolik z krzesełkami. Niezwykle istotne jest również estetyczne wykonanie ścianki, tak aby przyciągała wzrok klientów.