Urządzenia Apple uważane są za niezawodne i bezawaryjne, jednak nawet produkty elektroniczne z najwyższej półki podatne są na awarie techniczne. Kupując nowego iPhone’a nabywamy roczną gwarancję o ograniczonym zakresie, dlatego też za naprawę niektórych usterek trzeba zapłacić z własnej kieszeni. Zatem co podlega gwarancji Apple, a które usterki wymagają płatnej naprawy?
Gwarancja Apple: co obejmuje?
Producent w ramach rocznej ograniczonej gwarancji zapewnia pomoc techniczną tylko i wyłącznie w przypadku, gdy iPhone zaprzestaje prawidłowego działania wskutek wad fabrycznych lub wad materiałowych. Oznacza to mniej więcej tyle, że darmowa naprawa iPhone’a w przeciągu 12 miesięcy od zakupu urządzenia następuje w niewielu przypadkach. Zdarzają się jednak sytuacje, w których po kilku miesiącach użytkowania iPhone przestaje współpracować z uwagi na wadliwe podzespoły, np. uszkodzoną płytę główną czy pamięć RAM.
Warto również zaznaczyć, że na mocy polskiego prawa konsumenckiego po wygaśnięciu rocznej gwarancji Apple urządzenie powinno zostać objęte kolejnym okresem gwarancyjnym w wymiarze 12 miesięcy, do czego zobowiązany jest polski dystrybutor.
Gwarancja Apple: czego nie obejmuje?
Wady fabryczne czy materiałowe to jednak nie jedyne przyczyny, które powodują problemy z komfortowym użytkowaniem iPhone’a. Najczęściej dochodzi do uszkodzeń mechanicznych będących wynikiem nieszczęśliwych wypadków takich jak uderzenie ciężkim przedmiotem, upadek z wysokości, zalanie czy przegrzanie wewnętrznych podzespołów. Apple w warunkach umowy gwarancyjnej zaznacza, że tego typu usterki nie podlegają bezpłatnej naprawie, co jednak nie oznacza, że użytkownik nie może uzyskać pomocy technicznej w autoryzowanym serwisie Apple. Należy jednak pamiętać, że naprawa Apple będzie wiązać się ze stosunkowo wysokimi kosztami serwisowymi, które uzależnione są od rodzaju awarii oraz modelu smartfona.
Naprawa iPhone po gwarancji
Zbita szybka czy niesprawne gniazdo ładowania w iPhonie może przydarzyć się każdemu, nawet przy prawidłowym użytkowaniu smartfona. Naprawa usterki okazuje się jednak niezwykle istotna w kontekście dalszego korzystania z telefonu, a także jego wartości rynkowej. Nie warto jednak podejmować samodzielnych prób przywrócenia smartfona do stanu sprzed awarii – nieumiejętne działania najczęściej prowadzą do poważnych uszkodzeń podzespołów generujących jeszcze wyższe koszty naprawy.
Napraw iPhone’a – sprawdzony serwis pogwarancyjny
Gdzie szukać pomocy, gdy nie można liczyć na bezpłatne usunięcie usterki w iPhonie w ramach gwarancji Apple? Optymalnym rozwiązaniem wydaje się pogwarancyjny serwis Apple, który zapewni kompleksowe i fachowe usługi serwisowe. Nie można dać się jednak zwieść – w sieci można znaleźć wiele ogłoszeń pochodzących od serwisów iPhone, które z profesjonalizmem nie mają nic wspólnego. Warto kierować się ilością pozytywnych opinii, które zawsze są cenną wskazówką dla innych klientów. Naprawa Apple w nieautoryzowanym serwisie na szczęście nie zawsze wiąże się z ryzykiem – uzyskanie pomocy technicznej w Warszawie czy w innych miastach w Polsce jest jak najbardziej możliwe. Co więcej – najlepsze serwisy Apple w Polsce oferują usługę naprawy wysyłkowej, która jest ogromnym ułatwieniem w trudnym czasie pandemii.